Όταν μιλάμε για Google Tools, είναι απόλυτα φυσιολογικό να μας έρχεται πρώτο στο μυαλό το Google Analytics.
Τι είναι όμως το Google Analytics;
Είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο για τη μέτρηση της επισκεψιμότητας και της συμπεριφοράς των χρηστών στο website σου.
Όπως λέει και η Google:
Το Google Analytics σου παρέχει τα εργαλεία ψηφιακής ανάλυσης που χρειάζεσαι για να αναλύσεις τα δεδομένα σε ένα μέρος, για μια βαθύτερη κατανόηση της εμπειρίας των πελατών σου.
Όμως, το καλύτερο από όλα είναι ότι η Google σου το προσφέρει εντελώς δωρεάν.
Βέβαια, υπάρχει και σε paid έκδοση αλλά αν η ιστοσελίδα σου δεν ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια hits* το μήνα, τότε δε χρειάζεται να πληρώσεις τα περίπου $12,500 / μήνα ώστε να αποκτήσεις την πλήρη έκδοση.
Θα πρέπει να σημειώσουμε όμως ότι στη δωρεάν έκδοση σου έχει κάποιους περιορισμούς τους οποίους μπορείς να δεις εδώ.
Εάν έχεις όμως μια μικρομεσαία επιχείρηση τότε δε χρειάζεται να προβληματίζεσαι. Η δωρεάν έκδοση είναι υπεραρκετή για τις ανάγκες σου. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να εγγραφείς στην πλατφόρμα του Google analytics και να βάλεις το Google analytics tracking code στον κώδικα του website σου.
Μέσα από τα δεδομένα που σου προσφέρει το Google Analytics μπορείς να καταλάβεις τη συμπεριφορά των χρηστών που επισκέπτονται τον ιστότοπό σου και να βελτιώσεις τη διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησής σου.
Θα σου δώσει μια άλλη οπτική όσον αφορά την επισκεψιμότητα που λαμβάνει το website σου και θα σε βοηθήσει να καταλάβεις πώς σε βρήκαν οι χρήστες, πώς περιηγήθηκαν στο website σου και πολλά ακόμα.
Επειδή όμως αν ανοίξεις το Google Analytics για πρώτη φορά, το πιθανότερο είναι να νομίζεις ότι είσαι σε διαστημόπλοιο, καλό είναι να έχεις μια ιδέα του τι σημαίνουν κάποια κύρια δεδομένα που θα δεις.
Το 75% των marketers δηλώνει ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάλυση των δεδομένων τους είναι η έλλειψη γνώσης και εκπαίδευσης. Και επειδή η γνώση και η εκπαίδευση είναι απαραίτητα εφόδια, σου έχουμε ετοιμάσει και αναλύσει τα 14 σημαντικότερα Google Analytics Terms τα οποία θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις καλύτερα τα δεδομένα που βλέπεις στο Google Analytics.
Πηγή: Think with Google
Πριν συνεχίσουμε όμως με τα βασικά Google Analytics terms, πρέπει να εξηγήσουμε τι σημαίνουν οι όροι Dimensions & Metrics, οι οποίοι είναι υψίστης σημασίας αν θέλεις να κατανοήσεις καλά τα δεδομένα σου.
Dimensions είναι τα χαρακτηριστικά των δεδομένων, π.χ. μια πόλη, ένας browser κ.ά. ενώ Metrics είναι οι ποσοτικές μετρήσεις των δεδομένων π.χ. 5.000 sessions, 3,74 Pages/Session κ.α.
*Hits = PageViews + Events + Social Actions + Commerce Hits
14 Google Analytics Terms [Infographic]
1. Sessions
Αντιπροσωπεύει το συνολικό αριθμό επισκέψεων στο website σου. Η καταγραφή του αριθμού αυτού ξεκινά από τη στιγμή που θα φορτώσει η πρώτη σελίδα που θα επισκεφτεί ο χρήστης και τελειώνει όταν ο επισκέπτης εγκαταλείψει την ιστοσελίδα και κλείσει το browser ή αν ξεπεράσει τα 30 λεπτά αδράνειας.
2. Users
Είναι ο αριθμός των χρηστών οι οποίοι περιηγήθηκαν στο website σου. Κάθε χρήστης μπορεί να επισκέπτεται το website σου πολλές φορές. Για παράδειγμα, ένας χρήστης θα μπορούσε να δημιουργήσει τέσσερα Sessions στο website σου. Στην ανάλυση του Audience Section στο Google Analytics, θα βρεις όλα τα στοιχεία για τους χρήστες του website σου.
3. New Visitors
Είναι ο συνολικός αριθμός επισκεπτών στο website σου, ο οποίος προήλθε από καινούργιους χρήστες που δεν τον έχουν ξαναεπισκεφτεί.
4. Returning Visitors
Είναι ο συνολικός αριθμός επισκεπτών στο website σου, ο οποίος προήλθε από χρήστες που τον έχουν ξαναεπισκεφτεί.
5. Bounce Rate
Είναι το ποσοστό των περιόδων σύνδεσης με μία μόνο αλληλεπίδραση από τους χρήστες. Πιο απλά, είναι το ποσοστό των επισκέψεων στις οποίες ο επισκέπτης βλέπει μόνο μία σελίδα στο website σου και βγαίνει από αυτή χωρίς να κάνει κάποια άλλη ενέργεια.
6. Pageviews
Καταγράφεται κάθε φορά που προβάλλεται μια σελίδα σε κάποιο χρήστη. Από τεχνικής άποψης, καταγράφεται κάθε φορά που ένας επισκέπτης κάνει κλικ στο back button, κάνει refresh και γενικά κάθε φορά που μια σελίδα ανοίγει στο browser.
7. Time on Page
Είναι ο μέσος χρόνος, σε δευτερόλεπτα, τον οποίο έναν επισκέπτης ξοδεύει σε μια συγκεκριμένη σελίδα του website σου.
8. Average Session Duration
Αντιπροσωπεύει το μέσο χρόνο, σε δευτερόλεπτα, ενός Session. Πιο συγκεκριμένα είναι ο χρόνος μεταξύ του πρώτου Pageview και του τελευταίου Pageview.
9. Pages per Sessions
Αντιπροσωπεύει το μέσο όρο των Pageviews κατά τη διάρκεια ενός Session.
10. Channel
Αφορά την ομαδοποίηση των καναλιών από τις οποίες προήλθε η επισκεψιμότητα στο website σου π.χ. organic, direct. Δες τα data σου από την ανάλυση του Acquisition Section στο Google Analytics, και βρες απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα σου σχετικά με το traffic του website σου.
11. Entrances
Αντιπροσωπεύει τον αριθμό των Session που ξεκίνησαν από μια συγκεκριμένη σελίδα του website σου.
12. Exits
Αντιπροσωπεύει τον αριθμό των Session που έληξαν σε μια συγκεκριμένη σελίδα του website σου.
13. Goals
Είναι κάτι το οποίο που πρέπει να ρυθμιστεί σύμφωνα με τις ανάγκες του website σου. Αντιπροσωπεύει μια ολοκληρωμένη δραστηριότητα. Θέσε τα κατάλληλα Goals στα Google Analytics και παρακολουθήσε την επίτευξη των στόχων σου, μέσα από URL Destination, Time on Site, Pages per Visit ή Events.
14. Conversions
Αναφέρεται σε μια δραστηριότητα που εκτελείται από τους χρήστες, η οποία πληροί το σκοπό του website σου. Για παράδειγμα την αγορά ενός προϊόντος, τη λήψη ενός e-book, την εγγραφή στο newsletter κ.λπ. Αφού θέσεις τα goal σου, δες στην ανάλυση του Real Time section στο Google Analytics, τη πορεία των conversions του website σου και κάνε τις απαραίτητες ενέργειες με βάση και τα δεδομένα σου.
πηγή:https://adsolutions.xo.gr/blog/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου